Aquafitness

Az aquafitness-t korra, nemre való tekintet nélkül bárki végezheti. Azok is élvezhetik, akik nem tudnak úszni, regenerál, és formában tartja az alakot.

A víz egyik fontos tulajdonsága, hogy a levegőhöz képest körülbelül nyolcszázszor nagyobb a sűrűsége. Ennek köszönhető, hogy a vízben végzett mozgások sokkal hatékonyabbak, mint a szárazföldiek, miközben jóval kíméletesebbek is. A szervezet ilyenkor szinte súlytalan, ezért a gerinc és a vállöv izmaiban létrejött állandó izomfeszülés jelentősen csökken, így a támasztó izomrendszer a víz hatására teljesen elernyedhet. Az aquafitness a stresszt is oldja!

 

Az aquafitness elterjedése több, mint 25 évvel ezelőtt indult. Glenn McWaters amerikai tengerészgyalogos, atléta edző rehabilitációs programként fejlesztette ki. Az edzésekhez készített egy segédeszközt, egy szivacsos anyagból készült mellényt, amelynek segítségével a vízben futóedzést tudott tartani, anélkül, hogy megterhelte volna az ízületeit. Az aquafitness-t kezdetben kizárólag csak gyógytornászati célokra alkalmazták, hogy ezzel elősegítsék a lesérült élsportolók gyors felépülését. Ez a terv azonban annyira jól sikerült, hogy a sportolók a felkészülési programjukba is beépítették. Évek teltek el, amíg az aquafitness kitört a gyógytornászati keretek közül és elérhetővé vált az utca embere számára is. Nagy gondot jelenthet, hogy a szárazföldi fitness termekben bizonyos gyakorlatokat nem tudnak elvégezni az ízületi és gerincbántalmakban szenvedők. A fitness túl megerőltetőnek bizonyulhat az idősebb korosztály tagjai számára, a túlsúlyos emberek ízületei pedig megsérülhetnek az edzések során. A gyakorlatokhoz különböző sporteszközöket, a víziöv mellett aquafitness cipőt és kesztyűt, víz alatti step padot, vízisúlyzókat és "vízinudlit" is használhatunk.

Az árak magyar forintban (HUF) értendők és az ÁFÁ-t tartalmazzák!

Aquafitness (/alkalom) 1 000
10 alkalmas bérlet 8 500

Az aquafitness fogalomkörébe manapság számos mozgásforma beletartozik, beleértve a fittség és jó közérzet elérése érdekében végzett mozgásokat (aquarobic, aquastep, hidrobike, aquajogging, aquarelax stb.), valamint a terápiás, gyógykezelési célzattal végzett tevékenységeket (aquapower, aquabalance, aquamobil, stretching stb.). Gyakorlatilag idesorolhatunk minden olyan mozgáslehetőséget, amely a vízben, a víz alatt, a partról a vízbe, vagy fordítva, eszközökkel, társsal, zenére vagy anélkül aktívan vagy passzívan történik.

Az aquatréning legfőbb előnyei:

örömet ad, rendszeres végzése jó közérzetet biztosít;

ellazít;

a víz tehermentesíti az ízületeket;

az erősítő gyakorlatok az izmok erő-állóképességét, az aerob gyakorlatok a szív-és keringési rendszer állóképességét fejlesztik;

a törzsizmok vízszintesen történő súlytalan erősítése gerincproblémákat javítja;

Idősebbek is elkezdhetik Sportolóknak is ajánlott